Monday, November 30, 2015

Hamilelikte Kozmetik Ürünler, Makyaj ve Güneş Kremi

Doktorum nemlendiricileri, kremleri istediğim gibi kullanmaya devam edebileceğimi söyledi, sadece paraben, sülfat ve A vitamini olan kremleri hamilelikte de normalde de kullanmamak gerektiğini söyledi. Parabene normalde de dikkat ediyordum, ama sülfat ve A vitaminini ilk kez duydum.

Onun dışında araştırdığımda cilt çatlaklarını azaltmak için kakao ve lanolin kremleri tavsiye ediliyor. Sanırım ilk 3 aydan sonra daha önem kazanıyordur.

Makyaj için de kanıtlanmış bir zarar yok araştırdığım kadarıyla. Yine de kritik olan ilk 3 ay biraz makyajı azaltmakta fayda olabilir. Bir yandan da ben en azından makyaj yapmaya çok alışkınım ve makyaj yapmadığımda iş yerindekiler hasta olduğumu ve ya canımın sıkkın olduğunu düşünüyorlar:) Bu 3 ayda da hamileyim de diyemeyeceğim, şimdilik yine vazgeçemediğim göz kalemi ve rimeli en azından sürüyorum. Mineral makyajları tercih etmek en azından daha iyi olacaktır. Pudram Mac'in mineral serisinden, ama zaten pudrayı olabildiğince kullanmamaya çalışacağım. Göz kalemi ve rimel için de şimdilik marka araştırıyorum. Physicians formula markasının organik rimel ve kalemlerini gördüm internette ve internetteki eczanelerden birinden sipariş verebilirim, ama gerçekten ne kadar organik gerçekten önce ona emin olmak için biraz araştıracağım. Bu organik yazan markalaratam olarak güvenemiyorum.

Hamilelikte güneş kremi de önemliymiş, çünkü bu dönemde yüzde hassasiyet sebebiyle ve hormonların da etkisiyle lekeler oluşabiliyormuş. Dermatolog arkadaşımın önerdiği La Roche Posay'in Anthelios serisini kullanıyordum, ama bitti yaklaşık bir ay önce. Ondan tekrar sipariş vermeyi düşünüyorum. Sizin tavsiye ettiğiniz güneş kremleri var mı? Solenta'nın duydum hamilelik için kremini ama henüz araştıramadım. Solenta'nın lekeler için olan bir serisini annem kullanmıştı ve çok memnun kalmıştı, o yüzden belki o da iyi olabilir diyr düşünüyorum.

Hamilelikte siz hangi kozmetik ürünlerini kullandınız? Güneş kremi ne kullandınız? En önemlisi makyaj yaptınız mı yoksa dayanabildiniz mi yapmadan? 






No comments:

Post a Comment