Thursday, November 26, 2015

Hamileyim! İnanamıyorum! :)

Dün akşam hamile kaldığımı öğrendim ve çok ama çok heyecanlıyım:) İlk 3 ayda çoğu hamile çevreleriyle hamile olduğunu paylaşmıyor. Düşük ve benzeri tehlikelerden dolayı ya da nazar değmesinden korkulduğu için bu güzel müjde kimseyle paylaşılamıyor bazen. Ben de şu an için sadece kardeşime ve doktor arkadaşımla eşine söyledim. Eşimi de kimseye söylememesi için tembihledim. Bakalım ne kadar dayanabileceğiz, kimlere dayanamayıp söyleyeceğiz? :) Ben de bu arada şimdiden başlayıp hem heyecanımı ve yaşadıklarımı hem de öğrendiklerimi diğer hamilelerle ve hamile adaylarıyla paylaşmak istedim. Siz de lütfen deneyimlerinizi benimle paylaşın.

Dün adetimin ilk günü olmalıydı, yani bugün adetim 2 gün gecikti, ama sanki 2 haftadır hem ben hem eşim hissediyorduk hamile olduğumu. Kendimi ümitlendirmek istemesem de bazı belirtilerden şüphelenmiştim. Kasığımda hafif bir ağrı, son günlerde aşırı uyku bastırması ve uyuma isteği beni şüphelendirmişti. Adetimden bir kaç gün önce normalde akıntım başlar ve bu akıntının başlamaması da beni iyice ümitlendirdi. Bir yandan da internetten erken gebelik belirtilerini araştırıyordum be onların sadece bir kaçı bende vardı ve çoğu yoktu. Mesela göğüs uçlarında koyulaşma, akıntıda artış, göğüslerde ağrı ve hassasiyet gibi belirtiler olmadı bende.

Dün daha fazla bekleyemeyeceğimi anlayıp erken gebelik testi ve normal gebelik testi aldım eczaneden. Önce erken gebelik testi yaptım. İdrarımı bir plastik kaba yaparak, test çubuğunu kapta 15-20 saniye kadar beklettim. Sonrasında da çubuğu kaptan çıkardım ve beklemeye başladım. Bir kaç dakika içinde iki tane çizgi oluştu. Çizginin birisi kırmızı olmasına rağmen ikinci çizgi daha açık pembe renkteydi. Emin olamadım ve dayanamayıp aldığım diğer gebelik testini de yaptım. Onda da aynı şekilde iki çizgi oluştu, birisi daha açık renk birisi daha koyuydu.  Aşağıda iki testin de resimlerini görebilirsiniz siz de:



O sırada eşim eve geldi ve ona da korkarak ve emin olmadan bir yandan da sevinç ve heyecanla "Sanırım hamileyim!" dedim. Aşırı sevindi ve heyecanlandı. Bense bir yandan korktum ki hala korkuyorum, hadi yanlışsa, hadi hamile değilsem, ya kimyasal düşükse, ya başka bir sıkıntı varsa...
Hemen en yakın hastaneye gidip kan testi vermek üzere evden çıktık. Bir gün bile bekleyemeyeceğimi hissettim. Kanı verdikten 1,5 saat sonra test sonucu maillerime geldi. Beta HCG değerim 850 çıkmış. Daha önce Beta HCG 5 -10 gibi değerlerin çok üstündeyse hamile olunduğunu bir yerde okuduğumu hatırladım, ama neden tahlilde "Pozitif" ya da "Hamile" yazmamışlar diye düşünüp yine azıcık heyecan yaptım. Hemen doktor olan kardeşime sonucu gönderdim, o arada da hastaneyi aradım. Hem kardeşim hem de hastaneden hamile olduğumu da öğrenince heyecanım ve sevincim katlanarak arttı! :)

Bugün bir arkadaşımın çok memnun kaldığı kadın doğum doktorundan yarın için randevu aldım. İnşallah ultrasonda baktığında da doktor hanım bir sıkıntı çıkmaz ve hayırlısıyla sağlıklı bir hamilelik ve ardından da sağlıklı bir doğum yapabilirim. Şimdi de heyecanla yarını bekliyorum!

Acaba fazla mı telaş ve heyecan yapıyorum? Yoksa herkes mi bu kadar meraklanıp heyecanlanıyor? Bir yandan sevinç bir yandan korku ve heyecan şu anda hissettiklerim.

Hamile kalanlara sormak istiyorum, siz de aynı şeyleri hissettiniz mi? Yoksa biraz daha sakin kalmayı başarabildiniz mi?


No comments:

Post a Comment