Thursday, November 26, 2015

Yeni kadın doğum doktorumla ilk ultrason görüntüm! :)

Bugün bir arkadaşımın arkadaşı olan ve hem eşinin doğumunu hem de bir başka arkadaşımızın doğumunu yapan, çok tavsiye ettikleri bir kadın doğum doktoruna gittim. Öncesinde devamlı gidip sevdiğim bir kadın doğum doktoruna rastlayamamıştım. Son gittiğim doktorsa beni gereksiz yere çok endişelendirmişti.

İyi ki tavsiye üzerine bu doktora gitmişim. Dr. Melike Batukan çok tatlı ve rahat bir kadın. Önce genel sağlık bilgilerimi sordu hızlıca, hashimato hipotiroidmin olduğunu ve prolaktin yüksekliğim olduğunu söyledim. Ailede de genel olarak kalp, şeker ve tansiyon olduğunu söyledim. Tiroidimi takip edeceğimizi söyledi, hipotiroidi olmayanlarda bile mutlaka hamilelikte kan tahlilinde baktıklarını söyledi. Prolaktine ise çok fazla bakmamıza gerek olmadığını söyledi, zaten hamilelikte prolaktin yükselebilirmiş. Genetik olarak çok güçlü bir altyapım olmayabilir, idare edeceğiz elde olanlarla:) Şaka bir yana ne hastalıklar, ne zorluklar yaşayanlar var, Allah acil şifa versin hepsine ve tedavisiz hastalıklardan korusun hepimizi.

Sonrasında ultrason için hazırladılar beni. Eşim de geldi benimle, ama doktor ultrasonla içeriden baktıktan sonra üzerimi kapatıp sonra çağırdılar eşimi. İlk 2 ay ultrasonu aşağıdan (vajinadan) yapıyorlarmış daha net görebilmek için. Daha çok erken, sadece 4 haftalık bebek. Birez erken fark ettim tez canlılıkla:) O yüzden sadece küçücük bir kese göründü. Doktor hanım her şeyin olması gerektiği gibi olduğunu söyledi. İlk muayene olduğu için çok endişelendiğimi söyledim, endişelenecek bir şey yok. İlk muayene daha önemli değil, her muayene aynı derecede önemli dedi. Çok şükür en azından dış gebelik, ya da rahimde tutunamama gibi bir şeyden bahsetmedi doktor. Her şey normal, olması gerektiği gibi dedi. Aşağıda bebeğimin ilk resmini görebilirsiniz, henüz sadece nokta gibi bir keseden oluşuyor:) 





Düşük de olacaksa sen endişelenerek ya da herhangi bir şey yaparak engel olamazsın, düşük olmayacaksa da senin bir hatanla ve ya yanlış bir hareketinle düşük olmaz dedi. En önemlisi rahat ol ve bu dönemi keyifli geçirmeye bak dedi. Çok rahatlattı beni de. 

Tüm aklıma gelen soruları da sordum. Egzersiz olarak hamileliğin ilk aylarında sadece haftada 3 gün yürüyüş yapmamı istedi. Özellikle koşu bandında olur mu dedim, ama açık havada yürümemi istedi. Hamile egzersizlerine 4. aydan sonra başlayabileceğimi söyledi.

Beslenme olarak da ilk aylarda mide bulantıları olabildiği için önemli olanın kusmayı bulantıyı azaltmak ve kilo vermekten kaçınmak olduğu için nasıl besleniyorsam o şekilde olabildiğince sağlıklı yememi ama kendimi strese sokmamı söyledi. Haftada iki kez balık yememi önerdi, ama çok fazla balık yemek de hamileler için iyi olmuyormuş ve fazla metal yüklemesine neden olabiliyormuş. Bir kaç haftada bir iyi pişmiş sucuk bile yiyebileceğimi söyledi. Yine de dikkat etmem gerekenlerle ilgişi bir diyetisyenin yazısını verdi. Örnek bir diyet günü de var içinde. 

Araba sürüp süremeyeceğim sordum, sürebileceğimi söyledi ve tekrarladı: "Normal hayatına olduğu gibi devam edebilirsin. Araba sürebilirsin, sevişebilirsin dedi. 

Bir dahakine gelecek hafta gideceğiz bakalım. Sonrasında da 2 aylık olana kadar 2 haftada bir sonra ise ayda bir gideceğimi söyledi. Hayırlısıyla sağlıklı bir şekilde o günleri de sırasıyla görmek dileğiyle. 

Sizin nasıldı ilk deneyimleriniz? Ultrasonda ilk o küçücük noktayı görmek çok heyecanlı değil mi?  



No comments:

Post a Comment