Saturday, February 13, 2016

Hamilelik günlüğüm: Bebeğim 10 haftalık ve Zehirlendim:(

Bebeğim artık 10 haftalık oldu, ama maalesef bir aksilik yaşadık ve ilk 3 ayımı hastalanmadan atlatayım diye uğraşırken besin zehirlenmesi yaşadım. Üstelik normalde midesi hassas olan bir değilimdir ve hayatımda daha çok şükür hiç zehirlenmemişimdir. Sanırım hamilelikte bünye daha zayıf ve hassas oluyor. Öncelikle zehirlenen ve merak eden hamileler varsa, şunu söyleyerek başlamak istiyorum ki belki biraz olsun endişelerini dindireyim. Zehirlenme ile birlikte çok yüksek ateş olmadıkça bebeğe bir zararı olmadığını söylüyor doktorlar. Tabii çok su ve mineral kaybetmemeye de dikkat etmek gerekiyor. Moralinizi bozup stres olmayın kesinlikle, ama tabii fark ettiğiniz anda bir hastaneye gidip yine de tahlillerinizi yaptırıp gerekiyorsa tedavinizi olun ve en azından kaybetiğiniz su ve mineralleri serum ile alıp yerine koyabilin. Benim maceramı sizlerle paylaşayım:

3 gün önce gece yattıktan sonra, 12 gibi birden kusmalarım başladı. 4 -5 kez kustuktan sonra gecenin bir yarısı 3-4 gibi telaşlanarak doktor olan kardeşimi aradım ve normal midir diye sordum. Önce o da normal olabileceğini düşündü, hamilelikle ilgili kusmalarım artmıştır belki dedi ve sabaha kadar beklememi söyledi. Sabaha kadar kusmalarım devam etti maalesef, artık yanıma kovayı alarak yatmak zorunda kaldım ve hiç uyuyamadım. Normal olmadığını hissettim çünkü daha şimdiye kadar sadece 2 kez kusmuştum. Sabah 8:00'de doktorumu aradım ve o da normal olmadığını, zehirlenmiş olabileceğimi ve hemen hastaneye gitmem gerektiğini söyledi.

Hastaneye gittik hemen eşimle, doktor besin zehirlenmesinden şüphelendi. Kaybettiğim su ve mineralden dolayı hemen iki tane serum taktılar. Birisi ağrı kesici diğeri su, vitamin ve mineral takviyesi içindi. O arada tahlillerimi yaptılar. Doktor kanımda yüksek miktarda enfeksiyon olduğunu söyledi. Büyük ihtimal besin zehirlenmesi dedi.

Önceki gün eşim mantar yapmıştı ve aslında mantar da buz dolabında olsa da 3-4 gündür bekliyordu evde. Ondan şüphelendim, ama tabii zehirli olmasından değil yoksa marketten almıştık, zaten eşime de hiçbir şey olmadı. Belki de bekleyince bir kısmı bozulmuş olabilir diye düşündüm, ama tabii sebebini tam olarak bilemedik.

Doktor maalesef bir sürü ilaç verdi. Hamile olduğumu söylemiştim tabii ki en baştan doktora, ama verdiği antibiyotik ve ilaçların içinde hamileliğin ilk 3 ayında kullanılmaması gerektiği yazıyordu. Yolda giderken kendi doktorumu arayıp ona da sordum bu ilaçları kullanmamda bir sıkıntı var mı yok mu diye. Kendi doktorum da bunun kar zarar hesabı olduğunu söyledi ve doktor yazdıysa içmem gerektiğini söyledi. İlaç taraftarı olmayan doktor kardeşimle ve yine ilaçlara karşı olan bir doktor arkadaşımla da konuştum, çünkü içim hiç rahat etmedi.

Bir yandan hastalık  sebebiyle bebeğime zarar vereceğim diye korkarken bir yandan da hamileler ve bebekleri üzerine etkisi kesin ölçülmemiş bu ilaçları içersem yine bebeğime zarar veririm diye çok korktum. Kardeşim ve arkadaşım henüz sadece kusmalarım olduğu, ateş ve ishale çevirmediği için bir iki gün beklememi söylediler. Ben de içime de daha çok sindiği için onları dinledim. Ayrıca zehirlenmenin bebeğe etkisi olmayacağını söyleyerek beni rahatlattılar.

Bu arada bol su içmeye çalıştım, tabii bulantılarımın izin verdiği kadar. Haşlanmış patates ve kuru şeyler yiyebildim sadece. Bu bir kaç günüm çok zor geçti ama en azından günde 1-2 kusmayla atlattım ve bugün artık daha iyiyim. Bulantılarım normal hafif bulantılarıma geri döndü. Bugün de bir dahiliye doktoruna gittim ve yine tahlil verdim. Yaşlı ve tatlı bir doktordu. İlaç içmeyerek iyi yaptığımı söyledi ve rahatlattı beni. Enfeksiyon değerim tam olarak bitmese de azalmış, bol su içerek dinlenmemi söyledi. Böylece bu zehirlenme meselesini de atlattık sayılır. İyi ki ilaç içmemişim dedim, ama tabii muhtemelen kısa sürede çok fazla kustuğum için zehiri vücudumdan atabilmiştim. Eğer atamasaydım ve ishale dönüştürseydi sanırım ilaç içmek zorunda kalacaktım. İlaç içmenin de kesin bir zararı yok tabii ki ve içmek zorunda kalırsanız da kesinlikle kendinizi üzmeyin. En önemlisi bu dönemi stressiz atlatabilmek.

Bütün hamilelerin sağlıklı bir şekilde hamileliklerini tamamlaması dileğiyle;)

Sevgiler...



No comments:

Post a Comment